vrijdag 17 maart 2017

Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb ... Phil Van Cauwenbergh / Louis Neefs

.
.
Wat een leven

Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb
dan begin ik er beslist eens aan.
Aan ik weet niet wat,
maar je zult zien dat
iedereen ervan verstomd zal staan.

Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb,
morgen of een andere dag misschien,
dan doe ik eens echt,
iets waarvan je zegt,
nee, dat hebben we nog nooit gezien.

Maar ik heb de hele dag
al zoveel te doen;
eten, drinken, slapen, zoals 't hoort.
Hele nachten dromen
en dan moe zijn tot de noen,
en zo voort, en zo voort -
wat een leven.

Maar als ik eens vijf minuten tijd heb,
dan kan je er zeker van op aan,
dat ik op een keer,
maar wie weet wanneer,
mogelijk eens aan de slag zal gaan.



tekst: Phil Van Cauwenbergh
zanger (uitgebracht in 1965): Louis Neefs
muziek: Rocco Granata
latere covers door o.a. Dana Winner, Jo Lemaire en Bent van Looy
foto: BRT programma 'Echo'
.

.

5 opmerkingen: