vrijdag 5 oktober 2012

Nadine heet zij, een stevig wijf

.


 Nadine
 .
Geen zon, geen zee en ook geen strand
het regent buiten, een orkaan
is langs het eiland heen gegaan
en toont vandaag haar achterkant
 
Nadine heet zij, een stevig wijf
haar achterkant geeft minder wind
maar blaast nog altijd kwaad gezind
het vocht uit haar vertoornd lijf
 
een weekje zon op de Azoren
last minute en flink afgeprijsd
wat soms op mankementjes wijst
 
toch kan Nadine mij best bekoren
ik ga nu wandelen in haar
the bitch may blow me door elkaar!
 
 
© bert deben
vrijdag 5 oktober 2012, Capelas, São Miguel, Azoren.
.


 Povoacão, SãoMiguel, Açores – © bert deben 6.10.12

12 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke humor, maar Bert, je laat de paraplu thuis? Beter druipnat dan dat ik je hier over zie vliegen, godweetwanneer(75 km p/uur)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'ik ga nu wandelen in haar' (mmmmm)

    toch een beetje 'eng' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik blijf lekker binnen - met een stukje appeltaart... hihi...- Heerlijk gedicht, Bert - waai maar lekker uit... 't doet je goed zo te zien op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk lijkt me, om Nadine zo te ondergaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nadine,
    je hebt haar dus gezien....
    Wat gebeurde er nadien?
    Heerlijk gedicht, ( en dit lezend terwijl hier het tuinmeubilair door 'onze' westerstorm steeds van plaats veranderd...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. niet enkel gezien, vooral gevoeld (en zelfs gaan zwemmen in het zwembad buiten tijdens de na-storm) - een dag later met een auto een tour gedaan (nog volop storm) tussen afgerukte takken door en tegen de wind in bij de oceaan gaan staan - helemaal doorweekt maar wel zo indrukwekkend!

      Verwijderen
    2. Haha veel plezier daar met de bitch! Leuk gedicht alweer...

      Verwijderen
  6. Hoe actueel thans hier 😁! Dank Bert 💋.

    BeantwoordenVerwijderen